Az e-kereskedelem területén a környezet növekedésével a vásárlók igényei a rendelések kiszállítására is fokozatosan fejlődnek. Manapság, ha egy e-bolt sikeres akar lenni, többre van szüksége, mint csak minőségi termékre és jó marketingre.
Ahhoz, hogy egy vásárló újra az online áruházból vásároljon, pozitív élményre van szüksége a rendelés leadásától a csomag kibontásáig.
Az e-kereskedelem területén a versenykörnyezet könyörtelen. Ha az eladó nem tudja rövid idő alatt biztosítani a kiszállítást, a vásárló a következő vásárláshoz másik eladóhoz fordul.
Ezért van egy alapszabály az e-kereskedelem logisztikájával kapcsolatban: a vásárlók nem szeretnek várni. Ezt az e-kereskedelemre összpontosító tanulmányok is megerősítik.
A kulcsfontosságú megállapításaik kimutatják a logisztika jelentőségét az online vásárlók döntéshozatali folyamatában. A fogyasztói vásárlási magatartást befolyásoló okok a következők:
- Az áruk gyors szállítása – az e-boltokban vásárolók akár 87 százaléka állítja, hogy a szállítási idő befolyásolja döntésüket, hogy újra ugyanattól az eladótól vásároljanak
- A gyors szállításért többet fizetni hajlandó vásárlók – körülbelül 67 százalékuk fizetne többet az aznapi szállítás lehetőségéért
- Átláthatóság a szállítási folyamat során – körülbelül 51 százalékuk szeretne minél több információt tudni a megrendelés aktuális állapotáról és helyzetéről. Ezenkívül akár 47 százalékuk állította, hogy az alacsony átláthatóság miatt nem ismételte meg a vásárlást az e-boltban az előző vásárlás során
- A csomagtartalom alacsony hibaráta – akár 45 százalékuk találkozott olyan helyzettel, amikor a csomagban más terméket találtak, mint amit rendeltek
Kihívások és trendek az e-kereskedelem logisztikájában
A tanulmány eredményei azt is mutatják, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie az e-kereskedelem logisztikájának. A legnagyobbak közé tartozik az e-boltok számára az áruk átlátható, rendeléstől számított néhány órán belüli kiszállítása, ráadásul minimális hibaráta mellett.
Azonban az év bizonyos részein az e-kereskedelmi vállalat nem garantálhatja ezeket a pontokat a szállítás során. Ezenkívül más kihívásokkal is szembesülnek az eladók, mint például az e-kereskedelem nemzetközisége, a szállítmány lehető legkisebb szénlábnyomának biztosítása vagy sok más, évente növekvő kihívás.
Ezen kihívások teljesítéséhez jelentős beruházásokra van szükség, amit nem minden e-bolt engedhet meg magának. A piaci versenyképesség fenntartása érdekében azonban az eladóknak megoldást kell találniuk arra, hogy versenyben maradhassanak a nagy e-kereskedelmi szereplőkkel.
Ezek egyike a logisztikai szolgáltatásokba való befektetés, amelyet a 3PL (harmadik fél logisztikai) vállalatok kínálnak, akiknek 24 órán belüli kézbesítés, szezonális csúcsidőszakok kezelése, szénlábnyom csökkentése és világszerte történő szállítás nem jelent problémát.
Cégünk, a Fulfillment by FHB Group, az egyik legnagyobb logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat, amely ezekre a jelenlegi trendekre vagy kihívásokra összpontosít a logisztikában. Közép-Európában üzemeltetünk egy teljesen felszerelt logisztikai központot, amely az e-boltok logisztikájáért felel, hangsúlyt fektetve az automatizálásra és az informatizálásra a teljesítési folyamatokban. A több mint 20 ezer m2-es területünk lehetővé teszi, hogy évente több mint 10 millió csomagot kezeljünk, 220 országba történő szállítással.
Előnyök a Fulfillment by FHB Group számára az e-boltok számára
A szállítás elérhetősége, hibátlansága és gyorsasága alapvető a logisztikai szolgáltatásaink számára. Saját napi szállítási hálózatunk (vonalszállítás) kombinálva a megbízható és releváns futárcégekkel az utolsó mérföld szállításához lehetővé teszi, hogy a csomagot 24 órán belül eljuttassuk a vásárlóhoz a rendelés leadásától számítva.
A szállítmány hibátlanságát és elérhetőségét a logisztikai folyamat legmodernebb technológiái teszik lehetővé. Ezek közé tartozik például egy teljesen automatizált csomagolóvonal, szállítószalagok, galériás polcrendszer, liftek, kézikocsik, válogatók és még sok más.
Így folyamatosan képesek vagyunk ügyfeleinknek vagy a végfelhasználóknak a legfrissebb trendeket kínálni az e-kereskedelem logisztikájában szolgáltatásaink részeként. Ezek lehetnek például környezetbarát csomagolás, az rendelés gyors feldolgozása és azt követő szállítás, vagy különböző más fogyasztói igények.
Az alacsony csomaghibaráta a munkarendszer által biztosított, amikor az árukat és a megrendeléseket többször megmérik és beolvasnak a raktározás, összekészítés, csomagolás és szállítás teljes folyamata során. Minden az információs rendszerhez kapcsolódik, amely felfedi az esetleges problémákat. Az eredmény majdnem nulla rendeléskihibával és magas ügyfél-elégedettséggel jár.
A Fulfillment by FHB Groupban digitális azonosítókat is használunk elektronikus címkék formájában, amelyek egyedi kódjaiknak köszönhetően lehetővé teszik az elektronikus nyomon követést az áruk megrendelt mozgásának minden változásakor és manipulálásakor. Járműveink mozgásának és a szállítmány utolsó mérföld szállításának nyomon követése, amikor az állapot megváltozik, szintén jelentősen hozzájárul a szállítás átláthatóságához.