A fulfillmentnek sok előnye van. A megrendelések és az áruszállítás intézése nem tartozik az üzlet alapvető funkciói közé. A kiszervezésnek (outsourcingnak) köszönhetően az eladó több időt nyer az üzlet elsődleges funkcióira: az eladásra, vásárlásra és az innovációra. Következő előny az előnyösebb kézbesítés és a külföldi piacokra történő terjeszkedés. Nem utolsósorban az eladó részére felbecsülhetetlen értéket képvisel a szolgáltató rendszerének bevezetése és know-howjának megszerzése. Ezek az előnyök lehetővé teszik az eladók számára vállalatuk gyorsabb növekedését.
A fulfillment előnyei és hátrányai.
Előnyök
- több idő az üzletre és kevesebb gond
- rendszerezés és know-howszerzés
- a folyamatok optimalizációja
- előnyösebb kézbesítés és terjeszkedés külföldi piacokra
- az időszakos és hétfői csúcsforgalom biztosítása
- gyors kézbesítés – délutáni műszak, éjszakai műszak
Hátrányok
- kénytelen harmadik félre támaszkodni