Miután a vevők rendeléseit beérkezik az információs rendszerbe, ha a termékek készleten vannak, elkezdődik a kiválasztás, szortírozás, csomagolás és a csomagok küldése a vevőknek. Ez a folyamat gyorsnak és hibamentesnek kell lennie, hogy a szállítás minél hamarabb elérje a vevőt.
A termékeket az információs rendszerünk segítségével választjuk ki, szortírozzuk és csomagoljuk be. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy néhány lépésben ellenőrizzük, hogy a rendelés tartalmazza-e az összes megfelelő terméket, és semmi sem hiányzik-e a csomagból. Ennek köszönhetően minimalizáljuk a rendelések hibaszázalékát.
A termékek csomagolása és kiválasztása részeként a szolgáltatás tartalmazza a releváns dokumentumok, például számlák, szállítólevelek stb. biztosítását és beszúrását is. Gondoskodunk az esetleges kiegészítő és közös csomagolásról is, ahol az egyedi termékeket egy egységbe szereljük össze.
A termékeket általában ugyanazon a napon szállítjuk, amikor megérkeznek a rendelések, figyelembe véve azok feltöltésének időpontját és a napi szállítói járatok indulását az európai országokban.
Szolgáltatásaink működését különböző modern automatizált technológiai eszközök, például automata csomagolóvonal, szoftvervezérelt futószalagok, csigaszállítók, emelők, személyi digitális asszisztensek (PDA-k), szkennerek és sok más eszköz segíti.
Szolgáltatásaink használatával nem kell aggódnia a termékek fizikai kezeléséért, a futárszolgálat megoldásainak kiválasztásáért vagy a postára való útért. Rövid áttekintés azokról a tevékenységekről, amelyeket a szolgáltatás magában foglal:
- vevői rendelések információinak fogadása és feldolgozása,
- termékek kiválasztása rendelésekhez,
- termékek szortírozása, rendelések teljesítése,
- termékcsomagolás - kézi vagy gépi csomagolással,
- dokumentumok feldolgozása és beszúrása (számlák, szállítólevelek stb.),
- csomagolóanyagok biztosítása,
- termékek elkészítése az eladáshoz - csomagolás csomagokba, címkék beszúrása, kézikönyvek beszúrása stb.,
- kimeneti dokumentumok és szállítási címkék készítése,
- szállítás optimalizálása,
- visszaküldések és reklamációk kezelése,
- esetleges összeszerelés és közös csomagolás.
Kiválasztás
Első pillantásra egyszerű folyamatnak tűnik. A vevők rendeléseket hoznak létre, amelyekről az információs rendszerünk értesíti a kiválasztási osztályt. Fokozatosan gyűjtjük össze, szortírozzuk és elküldjük a termékeket a csomagoláshoz.
Ha közelebbről megvizsgáljuk ezt a folyamatot, láthatjuk, hogy valamivel bonyolultabb. Számos terméket nagy raktárakban tárolunk, amelyek különbségeit néha egy vonalkód mutatja be. Tisztában vagyunk ezzel, és annak érdekében, hogy elkerüljük a hibákat és megkönnyítsük a csomagokkal való munkát, belső raktárinformációs rendszert hoztunk létre, amit Kikának hívunk, és együttműködik az automatizációval.
Az információs rendszer az automatikus útmutatást biztosítja a termékek pontos helyéhez a raktári pozíciókban. A vonaltermékek szkennelése több szinten megerősíti a rendelési tételek helyességét, és átviszi a termékeket a következő szállítási folyamatra. A rendeléseket több zónában gyűjtik össze a raktárban.
A kiválasztott termékeket aztán egyedi rendelésekre osztályozzák dobozokba vagy raklapokra. A termékek szkennelése után a rendszer megmutatja, hova kell tenni az adott tételeket. Csak akkor kezdhetjük el a csomagolást, ha a rendelés teljes és semmi sem hiányzik belőle.
Csomagolás
Háromszor mérd meg, egyszer vágj. Ez a szabályunk az rendelések feldolgozásakor, amikor megkapjuk a termékeket a csomagoláshoz, harmadszor történik szkennelés. Csak akkor csomagolhatók be a termékek, ha megvan a rendeléshez tartozó összes termék.
A csomagolás két módon történhet, kézi vagy gépi úton.
A kézi csomagolást főként olyan speciális dobozokba használjuk, amelyeken a vevői márka van, vagy törékeny és folyékony termékeket csomagolunk be.
A legtöbb termék jelenleg az Everest magas sebességű csomagoló gépünkre kerül. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy rövid idő alatt nagy mennyiségű csomagot csomagoljunk be. Ennek köszönhetően nincs problémánk még a szezon legforgalmasabb részeivel sem, például a hétvégi rendelésekkel minden hétfőn vagy a hosszú karácsonyi szezonnal.
Az automatizált csomagolási folyamat során illeszkedő méretű csomagolással körülbelül feleannyi csomagolóanyagot tudunk használni. A gép minden terméket szkennel, és csak a szükséges csomagolóanyagot használja fel.
Ez nemcsak csökkenti a költségeket, hanem minimalizálja a termékek szállítás közbeni károsodását is. Kis csomagokkal hatékonyabban töltjük meg a szállító vonalakat, ami az környezet szempontjából is csökkenti a szállítmány kibocsátását.
A kliens beleegyezésével különféle promóciós anyagokat, dokumentumokat vagy egyéb kiegészítő tárgyakat is hozzáadhatunk a csomaghoz.