Cégünk célja, mint egy kiszolgáló vállalatnak, az ügyfeleknek összetett logisztikai megoldásokat nyújtani, a termékek raktározásától az ügyfeleknek történő csomagszállításig. Az e-kereskedelmi ügyfelek így teljes mértékben tudnak elmerülni vállalkozásukban, sokszor alacsonyabb költségekkel is.
Azonban a raktározás és a szállítás között több olyan tevékenység van, amelyek kiegészítik és befejezik a fulfillment szolgáltatást. Milyen lépések kísérik a szolgáltatási folyamatot és mit tartalmaznak, azt megtalálja rövid áttekintésünkben.
Eljárás a fulfillment folyamatban - raktározás, kiválasztás és csomagolás
- A beérkezés regisztrálása - Az első lépés az Ön árujának regisztrálása a rendszerünkben, ami értesít minket az áruk megérkezéséről a raktárba. Tartalmazza az áruk típusát, a darabszámot és esetleg más információkat is. Az áruk közvetlenül a gyártástól az Ön raktárából vagy egy disztribútortól érkezhetnek hozzánk.
- Áruk tárolása - A tárolás során az áruk ciklusa elindul a vonalkódon keresztül. Ha az áru nem rendelkezik vonalkóddal, mi egyénileg hozzáadhatjuk azt. A tárolás során ellenőrizzük, hogy az áruk beférnek-e, és megfelel-e a nyugtán szereplő darabszám. Ezután a raktárban pozíciót kapnak, ahol tároljuk őket. Ezen lépés után az áruk készen állnak a kiválasztásra.
- Megrendelés a vásárlótól - Miután az e-kereskedelmi ügyfelek rendelik az árukat, értesítést kapunk a rendelésekről és a szükséges dokumentumokról, mint például számla vagy szállítólevél, a rendszerbe. Az információk átadása az API felületen keresztül történik, a .xml export feltöltésével a webalkalmazásba vagy e-mailen keresztül.
- Megrendelés kiválasztása és rendezése - A kiválasztás részlegén dolgozó munkatársaink olyan rendeléseket kapnak, amelyeket egyéneknek rendelnek hozzá, akik megtalálják az árukat a raktárban. Végigkíséri őket a Kika információs rendszerünk, amely az áru pontos helyére irányítja őket olyan információkkal, mint például a darabszám és hasonlók. A munkatárs ezután beolvassa az áru vonalkódját és áttolja az árut a rendezéshez. Ott az árukat egy adott ügyfélhez rendelik, és előkészítik a csomagoláshoz.
- Áruk csomagolása - Az áruk típusától vagy az e-kereskedelmi ügyfelek követelményeitől függően kijelöljük a rendelést csomagolásra. A kézi csomagolási módszerrel biztosítjuk, hogy a rendelés mindent tartalmazzon egy alapos rendszer és folyamatellenőrzés során. Ugyanakkor az ügyfél dönthet a csomagoláshoz használt anyagokról vagy egyéni dobozokról is, amelyek például az e-kereskedelmi üzlet logóját tartalmazzák. A második lehetőség az, hogy közvetlenül gépi csomagolásra küldjük a csomagot. Az automatizált, magas sebességű csomagoló vonalunknak köszönhetően rövid idő alatt nagy mennyiségű csomagot tudunk becsomagolni, jelentős mennyiségű papírt takarítva meg a mérethez igazított csomagolás alapján. Így könnyen kezelhetjük a rendszeres hétfői csúcsokat vagy a szezon legforgalmasabb részeiben érkező rendelések nyomását, például karácsonykor. Ugyanakkor lehetséges a cross-docking rendszer is, amely azonnali átadáson alapuló elosztás a termékek raktározása nélkül.
- Befejezés - A csomagolás után a szállítmány a befejezéshez kerül, ahol ellenőrizzük, hogy megfelelő szállítási információk vannak-e megadva. Azonnal a csomagot az ország alapján vagy a kuryer cég utolsó mérföldjének alapján rendeljük.
- Szállítás - A szállítmány ugyanazon a napon vagy a következőn megérkezik az ügyfélhez. A szállítás lehet például napi vonalhuzalainkon, kuryereken, postai szolgáltatáson vagy csomagüzleteken vagy csomagautomatákon keresztül. Eközben az ügyfél természetesen értesítést kap a szállítása állapotáról SMS-ben vagy e-mailben.
- Nem kiszállított vagy visszaküldött rendelések - Szolgáltatásaink magukban foglalják a termékek visszaküldésének megoldását is. A visszatéréseket vagy kuryerek hozzák el hozzánk, vagy számos európai országból érkező szállítási vonalainkon. A visszatérési részlegünk ellenőrzi majd az áruk minőségét. Ha egy kiszállítatlan tételekről van szó, ellenőrzi, hogy hiányzik-e valami a csomagból, vagy a csomagolás nincs-e megrongálva, és visszatéríti az árut a raktárba. Ha az árut visszaküldi az ügyfél bármilyen okból, akkor ellenőrizzük az árut, és kapcsolatba lépünk az e-kereskedelmi ügyféllel az áru további lépéseiről.
- Utánvétes kezelés - Gondoskodunk az utánvétes fizetésekről is, ahol az Ön nevében dolgozzuk fel a fizetéseket az összes európai országban. Az információs rendszerünk és webalkalmazásunknak köszönhetően teljes áttekintést kap pénzéről. Tőlünk kap számlát és támogató dokumentumokat is. Miután a fizetéseket feldolgoztuk, a végső összeget havi rendszerességgel elküldjük az Ön számlájára.
- Számlázás - A folyamat utolsó lépése a szolgáltatások számlázása, amely általában havonta egyszer történik. Rendszeres áttekintést kap az ügyfélalkalmazásban az API felületen keresztül a szállított szállítmányok mennyiségéről, azok célcsoportjairól és hasonlókról. A nulla hibaráta következtében a számlán szereplő összeg mindig reális a felhasznált fulfillment szolgáltatásokért.
Fulfillment folyamat - cross-docking
- Beérkezés és rendelés regisztrálása - Mint bármely termék esetén, az első lépés a termék regisztrálása a rendszerben, amely után információval rendelkezünk annak érkezéséről a raktárba. Emellett a vásárlónak is regisztrálnia kell egy rendelést, amelyet cross-docking útján kell kiszállítani. Minden szállítmányt fel kell jelölni az UID rendelésszám vagy szállítási címke segítségével.
- Az áruk átvétele - Az áruk átvételekor megmérjük a szállítmányt és beolvassuk az UID kódot vagy a szállítási címkén található vonalkódot. Ha a szállítmány nem rendelkezik szállítási címkével, akkor az UID kódot olvassuk be, amire automatikusan kinyomtatjuk a szállítási címkét, amit felragasztunk a csomagra. A rendszer tehát súlyt rendel a rendeléshez és az állapotát "kiszállított" státuszra változtatja.
- Befejezés - A mi rendszerünk által feldolgozott szállítmányok így készen állnak a befejezésre. Ez magában foglalja a csomag átadását a szállítási vonalunknak, a szállítás országától vagy a kuryercégtől függően az utolsó mérföldig.
- Szállítás - Miután a csomagot átvettük, az azonnal készen áll a szállításra, tárolás nélkül. Ez nem csak pénzt, hanem fontos időt is megtakarít az ügyfeleknek, így a vevők a lehető legrövidebb idő alatt megkapják a termékeket.